Українським компаніям нічого не дається легко
Шведський бізнесмен, засновник і CEO низки компаній у Західній Європі. Член Ради директорів компаній Avtech Aero та Lusitano Sports Cars. Крістер Ферлінг вже понад 30 років працює з власниками компаній, зокрема і в Україні, у межах програми Advisory Board.

Автор:

DYB
Переглядів: 5777

Автор:

DYB
Переглядів: 5777

Я вірю, що Україну чекає хороше, але турбулентне майбутнє.

Однією з ваших головних переваг є те, що люди готові до конкуренції. Українським компаніям нічого не дається легко, але це плюс для психології бізнесмена. Є країни, які виглядають привілейовано, адже вони мають ресурси, що забезпечили їхньому населенню високий рівень життя. Але якщо подивитися на Японію чи Німеччину, на більшість сучасних економічно розвинених країн, — вони зростали, не маючи нічого, що дісталося їм безкоштовно. Це гарний приклад і для України.

Важливо підтримати сфери, на які в майбутньому спиратиметься економіка країни. Як це зробити? Надати людям можливість конкурувати.

Все просто — чим більше конкуренції в бізнесі, тим швидше зростає ринок. Я довго працював у Білорусі й можу порівнювати. Там люди й компанії не звикли конкурувати. І це проблема країни.

Конкуренція — це найважливіша річ, яка зараз розвивається в Україні.

Звісно, попереду ще довгий шлях, адже це не автоматичний процес. Потрібно багато часу, щоб чесна конкуренція стала основою ринку, як у Європі. Але процес триває, і я вважаю, що ви будете рухатися швидше, ніж ми очікуємо.

Коли я вперше опинився у Східній Європі 10 років тому, я запитував людей, скільки у них конкурентів. Відповідь була 1-2. Зараз в Україні цей показник значно зріс.

Слабкість українського бізнесу — це пострадянський спосіб мислення.

Проблема України полягає в тому, що структура вже існує, але необхідної ментальності поки що немає. Багато компаній є проактивними, вони готові конкурувати якістю своїх товарів, але якщо подивитися на їхні принципи менеджменту — вони поки що слабкі конкуренти для європейського ринку.

Хороша новина в тому, що багато чого у вас сьогодні залежить від капіталу іноземних інвесторів. А вони будуть вимагати змін — як у компаніях, так і в країні.

Важлива річ, над якою варто працювати українським бізнесменам, — це відкритість. Я працював в Україні з власниками та топ менеджерами різних компаній. Коли я тільки приїхав, то помітив, наскільки люди відкриті, якщо говорити про особисте спілкування — наприклад, на вечірках. Але в бізнесі вони дуже закриті. Я маю на увазі вдумливу інтелектуальну відкритість, а не емоції.

Якщо ви хочете розвивати компанію, ви повинні вміти ділитися ідеями.

Якщо у мене є хороша ідея, і у вас також одна, і ми відкриті — у нас вже по дві хороші ідеї у кожного. Наразі пострадянська культура в Україні не передбачає відкритого обговорення власних ідей. Вам потрібно більше програм, де люди діляться концепціями, дивляться один на одного збоку. Для цього потрібна довіра і спільноти, які її створюють. Такі, як DYB, наприклад.

Про систему управління компанією

Управління компанією на Заході виглядає так: власники (у Швеції в 98% випадків їх декілька, а не один) обирають раду директорів, яка, у свою чергу, визначає виконавчого директора. Він формує управлінську команду. У таких компаніях відповідальність розподілена. Це сприяє високій мотивації для розвитку.

У компаніях, де одна людина займає кілька посад одночасно, розвиток відбувається в 16 разів повільніше. Таких компаній в Україні дуже багато.

Демократична децентралізована система управління сприяє розвитку та створює можливості для конкуренції на високому міжнародному рівні. Делегування — єдиний спосіб гармонійного розвитку компанії. Якщо ми розподіляємо можливості з іншими, відповідальними професіоналами, розвиток відбувається набагато швидше.

Стратегії бізнесу

Я бачив лише три стратегії у світовому бізнесі. Перша стосується сімейних компаній. Прибуток у них дуже важливий. Гроші потрібні, щоб вижити. Але ефективність або зростання не такі важливі, більше значення має задоволення, яке отримують від роботи. Таких компаній багато.

У сімейних компаніях приємно працювати, але розвитку тут не відбувається.

Наступна стратегія — модель нового покоління. Це стартапи. Ми з другом запускаємо свій бізнес, він дуже швидко «вистрілює», і ми продаємо його вигідно, у найвищій точці розвитку.

Для України це захоплююча і перспективна модель. Такі компанії хочуть купити і в США, і в Канаді, і в Європі.

Останній тип — великий бізнес. Відомі бізнес-імперії. Такі зазвичай поглинають попередній тип компаній — і це добре, тому що перед молодими людьми відкриваються нові можливості. Це хороший спосіб багато чого навчитися і заробити на наступний крок у своєму житті.

Advisory Board

Шведський проєкт DYB [Develop Your Business] запрошує прийняти участь в річній програмі DYB в форматі Advisory Board.

Тільки для власників компаній.

Це не просте навчання, а практична програма по створенню та захисту Плану стратегічного розвитку та капіталізації компанії.

На рік власники стають членами реальної Дорадчої ради один для одного. З виїзними знайомствами і робою прямо в компаніях-учасниках.

Деталі по програмі:

📞 +38096 534 64 54

Оксана Браженко

Project manager шведського напрямку DYB Ukraine

Стаття була цікавою? Подiлiться нею з друзями

Отримуйте добірку статей про тренди в просуванні бізнесу, практичні поради з маркетингу та новини DYB [Develop Your Business].

Не частіше 2 разів на тиждень.



схожі статті
5 «нельзя», если у вас сильные конкуренты
На традиционных рынках страны становится тесно. Компании толкаются локтями и стараются расти внутрь рынка, за счет доли конкурентов. Ключевым преимуществом становится технологичность и культура компании. Теперь не так важно сколько у вас конкурентов, а важно насколько они сильны.
читати
IPO – это возможность подняться до уровня понимания как работает мировой бизнес
На июньской встрече DYB club Виктор Иванчик, основатель и генеральный директор агропромышленного холдинга ASTARTA, рассказал о том как он пришел в бизнес, для чего компании IPO, какие успел совершить ошибки и дал 3 совета владельцам растущих компаний.
читати
5 «нельзя», если у вас сильные конкуренты
На традиционных рынках страны становится тесно. Компании толкаются локтями и стараются расти внутрь рынка, за счет доли конкурентов. Ключевым преимуществом становится технологичность и культура компании. Теперь не так важно сколько у вас конкурентов, а важно насколько они сильны.
читати
IPO – это возможность подняться до уровня понимания как работает мировой бизнес
На июньской встрече DYB club Виктор Иванчик, основатель и генеральный директор агропромышленного холдинга ASTARTA, рассказал о том как он пришел в бизнес, для чего компании IPO, какие успел совершить ошибки и дал 3 совета владельцам растущих компаний.
читати