Що робити лідеру, щоб команда працювала ефективно
Давайте розглянемо дві протилежні моделі поведінки лідерів. Хто з них буде більш ефективним зараз?

Автор:

Інна Саксе
Переглядів: 3499

Автор:

Інна Саксе
Переглядів: 3499

Перші все ще вірять у силу детального контролю та ефективність «батога». Але вони втрачають ґрунт під ногами при переході на віддалену роботу. Багато хто продовжує це робити, перебуваючи лише в ілюзії контролю. Ці методи мають низьку ефективність, особливо в довгостроковій перспективі.

Другі — стимулюють внутрішню мотивацію співробітників. Такі лідери зосереджуються на діалозі, підтримці інтересу співробітників, заохоченні ініціатив та прийнятті права на помилку. Вони шукають і знаходять нові форми роботи, навіть у віддаленому режимі.

Чому їм це вдається?

  • Їм можна довіряти — вони говорять те, що думають, і роблять те, що говорять.
  • Вони активно слухають і зберігають спокій.
  • Вони можуть чітко й конкретно описати мету, залишаючи співробітникам можливість різних шляхів її досягнення.

Що означають ці пункти зараз, у момент кризи,

коли всі ми буваємо невпевненими, розгубленими й, що приховувати, іноді впадаємо в зневіру?

Перший пункт — розповісти про цю невпевненість.

Лідер знає мету й завдяки активній комунікації та спільному аналізу зі співробітниками розуміє поточну ситуацію. Але що буде завтра — покрите густим туманом. І навіть якщо лідер за кермом, йому потрібна допомога всіх і кожного, щоб знайти дорогу за умов відсутності видимості та GPS.

Я часто була свідком дивовижних перетворень. Співробітники, які завжди очікували інструкцій, раптом починали з ентузіазмом пропонувати нові ідеї й свої варіанти рішень. У чому секрет? У відчутті потрібності, у підтвердженні компетентності, в спілкуванні реальних людей.

Але щоб це працювало, критично важливим є другий пункт — вміння слухати.

Навіть якщо лідеру одразу прийшла в голову краща ідея або він зовсім не згоден із запропонованим. Потрібно слухати й ставити запитання. Тоді під час спілкування відбуватимуться два процеси одночасно — передача інформації та створення чи зміцнення відносин. 

А створення добрих відносин і є запорукою того, що ви можете розраховувати на співробітників, на виконання ними завдань. Особливо, якщо в цих завданнях враховані їхні ідеї або коментарі.

Це стає дійсно важливим: ми створюємо разом, підтримуючи й збагачуючи одне одного.

Зараз, зустрічаючись онлайн, ми часто економимо час за рахунок цього другого процесу — створення й зміцнення відносин. Серед лідерів поширена думка, що без фізичних зустрічей це просто неможливо.

Виходячи з мого досвіду, можу стверджувати: це не лише можливо, а й критично необхідно, особливо зараз.

 

Стаття була цікавою? Подiлiться нею з друзями

Отримуйте добірку статей про тренди в просуванні бізнесу, практичні поради з маркетингу та новини DYB [Develop Your Business].

Не частіше 2 разів на тиждень.

схожі статті
Карантин. Что победит экономика или этика?
24 апреля 2020 года может стать одним из самых сложных дней в нашей истории. В вопросе «продлевать ли карантин» лбами столкнутся этика и экономика.
читати
Что помогло шведам создать
50 глобальных компаний
Швеция, небольшая страна, но создала 50 гигантов таких как IKEA, Scania, Ericsson и др. Каждый из них занимает одну из лидерских позиций в своей отрасли на мировом рынке. Как им это удалось? Постоянные инновации и культура принятия решений на основе дискуссии.
читати
Карантин. Что победит экономика или этика?
24 апреля 2020 года может стать одним из самых сложных дней в нашей истории. В вопросе «продлевать ли карантин» лбами столкнутся этика и экономика.
читати
Что помогло шведам создать
50 глобальных компаний
Швеция, небольшая страна, но создала 50 гигантов таких как IKEA, Scania, Ericsson и др. Каждый из них занимает одну из лидерских позиций в своей отрасли на мировом рынке. Как им это удалось? Постоянные инновации и культура принятия решений на основе дискуссии.
читати